Reseguiden.se har lanserat sin nya sajt

inUse Experience

I veckan lanserades nya Reseguiden.se, som är en av nordens största jämförelsesajter för resor. De har dessutom ett stort och livaktigt community där användarna tipsar om resor och resmål. inUse har hjälpt nya Reseguiden.se med bland annat effektkartläggning, interaktionsdesign, grafisk design och användningstest. Vi frågade Niclas Wahlström, affärsutvecklare på Reseguiden.se, vad målet med den nya sajten är. – Syftet med redesignen är att förtydliga Reseguidens erbjudande och att göra sajten enklare att använda. Den ska också ge ett modernare intryck. Vi vill också ge resenären en ännu centralare plats genom att skapa guider baserade på deras kunskaper och erfarenheter. Det nya guidekonceptet lanseras med tävlingen Guidebussen, där man kan vinna resor till Tyskland och Polen. Hur fungerade det att jobba med inUse? – Det har fungerat mycket bra. inUse har hjälpt oss genom hela processen – från beslut via workshops till färdiga detaljskisser. Vi har också kunna bolla fram lösningen under implementationsfasen. Hur har användarna tagit emot den nya sajten? – Det är för tidigt att säga ännu. Många av våra community-medlemmar gillar designen, men några hade kanske förväntat sig fler nya funktioner i samband med redesignen. Den nya designplattformen kommer dock att underlätta utvecklandet av kommande funktioner. Vi inväntar också feedback från vår största målgrupp, reseplanerarna. Jag tror att de är den målgrupp som kommer att uppleva det största lyftet med nya designen. Kan du tipsa om ett riktigt bra resmål i vinter? – Sydafrika! Har bara varit där en gång men det var en otrolig upplevelse. Landet har ett fantastiskt djurliv, ”The big five” uppe i bushen i norr och valar och pingviner längs ”Garden route” i söder. Maten och vinet spelar i en helt egen division!

Lämna en kommentar