Swish: ”Användbarhet har alltid varit i fokus”

Sara Doltz

Förra året vann Swish inUse Award. I dagsläget är man upp i över 6 miljoner användare, där UX-teamet jobbar hårt för att verkligen förstå och underlätta kundernas upplevelse.

Per Ekwall, presstalesman för Swish, berättar att vinsten var speciellt roligt för UX-avdelningen men att vinsten inte var överraskande för dem

– Jag tror att en av anledningarna till att vi vann är att användbarhet är en viktig disciplin för oss. På så sätt var det ”ingen stor grej” egentligen eftersom vi alltid haft stort fokus på användbarhet i utvecklingen av våra tjänster, menar Per Ekwall.

Hemligheten bakom vinsten tycker Swish själva är en bra tjänst och en korrekt användaranalys, den stora utmaningen ligger i att förstå hur användarna beter sig.

Hur ser kommande året ut för Swish, några teasers du kan ge oss nyfikna eller någon nyhet du vill dela?

– Det har gått bra för vår tjänst Swih för handeln så vi kommer fortsatt att utveckla den delen. Privatanvändarnas swishande tittar vi vidare på för att ytterligare kunna underlätta för dem med fler funktioner och tjänster.

Årets finalister presenteras här, på bloggen och på inUse Award-sajten i mitten av september. Vill du gå på årets gala för att se vem som tar hem titeln inUse Award 2017? Anmäl dig direkt.

Lämna en kommentar