As of October 2023 inUse is officially part of AFRY Experience Studios.
Academy courses continued until 31/12.
For offerings and questions see https://afry.com/en/area/afry-experience-studios.

Design Leadership

Datum

  • Fredag 8 dec

    Stockholm

Längd

1 dag

Språk

Svenska

Pris

8900 SEK exkl. moms

Du vill förändra! Du förstår att design har blivit en viktig strategisk förmåga och vill hjälpa din organisation att dra större nytta av design. För att kunna göra det vill du få en kunskapsinjektion inom kreativt ledarskap, att bygga designförmåga och att skapa rätt förutsättningar för värdeskapande designarbete.


Du kommer lära dig

Den här kursen i designledarskap är för dig som vill bli bättre på att leda kreativa team, påverka intressenter, driva innovation och skapa en kultur präglad av samarbete, tillit, experimenterande och olika perspektiv. Du har förstått nyttan med ett design- och användarcentrerat arbetssätt men vill ha mer kunskap för att kunna visa vägen framåt.

 

Vi diskuterar olika typer av ledarskap, tränar på att argumentera för design, utforskar olika strategier för att påverka och tittar på att skapa rätt förutsättning för innovativa team.

 

Genom att utforska, öva och diskutera lär du dig: 

  • olika typer av ledarskap
  • att argumentera för design
  • olika strategier för att påverka 
  • att skapa rätt förutsättning för innovativa team.

"Mycket nöjd med både kurs och facilitator. Fördelning mellan teori och praktiska övningar var precis lagom som gjorde att man fick tid att reflektera och hämta insikter. Guld!"
Alexander, UX designer (december 2022)


Vem bör delta?

Denna kurs riktar sig både till dig som är en ensam designer i en organisation som försöker få andra att förstå vad UX är och varför man ska prioritera det. Även du som har ett formellt ledarskap eller som är en informell ledare. Andra exempel på relevanta roller är: 

  • UX Lead
  • Design Director
  • Designchef
  • Design coach

Förkunskaper

Inga särskilda förkunskaper krävs.

Mer information

På inUse Academy minikurser får du inspiration, insikter och praktiska metoder som du kan tillämpa direkt efter kursen. Under tre timmar utgår vi ifrån både teori och egna erfarenheter för att sedan öva och diskutera tillsammans med andra deltagare.


Vanliga frågor

Hur bokar jag en kurs?

Du kan boka din kurs på fler olika sätt. Det vanligaste sättet är att boka våra öppna kurser direkt via hemsidan där vi visar kursdatum för respektive kurs. Vill du ha personlig hjälp eller har du frågor är du välkommen att ta kontakt med oss:

Vad är inUse Academy?

InUse Academy erbjuder kurser, seminarier och utbildningsprogram inom följande områden:

  • Effektstyrning och effektkartläggning
  • Design (UX, Service Design, Human-Centered AI mm)
  • Kravhantering av IT-system
  • Test av IT-system

InUse Academy erbjuder både öppna kurser och som anpassade upplägg hemma hos våra kunder.

Jag har ett stort team. Kan vi ha kursen hos oss?

InUse Academy erbjuder samtliga våra öppna kurser och mycket mer i anpassade upplägg hemma hos dig. Vi är nyfikna på vilka effekter du vill uppnå och hur vi kan hjälpa dig via våra utbildningar. Berätta gärna genom att ringa eller skriva till oss:

Erbjuder ni kurser online?

Utöver våra klassrumsbaserade kurser erbjuder InUse Academy samtliga våra kurser i ett upplägg som är helt omarbetat för att köra online. På hemsidan indikerar vi ”Online” som ort för kurstillfällen som erbjuds online. Saknar du ett datum som passar dig är du välkommen att höra av dig till oss.

Erbjuder ni seminarier eller workshops?

Utöver våra Academy kurser erbjuder inUse även seminarier och workshops i en mängd olika ämnen. Passa på och boka in dig på ett av våra öppna seminarier. Har du frågor om datum, ämnen eller anpassade upplägg hemma hos din organisation är du välkommen att höra av dig till oss.

Vilka bokningsvillkor gäller för öppna kurser?

Bokningsbekräftelse

Direkt efter du bokar en inUse Academy kurs får du en bokningsbekräftelse via e-post med praktisk information om kursen. Mailet är din bekräftelse av att kursen kommer att hållas och att du har fått en plats på kursen. Blir det någon ändring till kursen så kommer du att få ny information via mail och/eller telefon.

Priser och betalningsvillkor

I kursavgiften ingår kursmaterial. Vid fysiska kurser ingår även fika och lunch. Samtliga priser är angivna exklusive moms. Fakturan skickas under samma månad som kursen går, till adressen som anges vid bokningen. Betalningsvillkor 30 dagar netto. Fakturan kommer från ÅF Digital Solutions eftersom vi ägs av AFRY som är f.d. ÅF.

Rabatter

Är du en återkommande inUse Academy kund så kan du få en rabatt på dina nya bokningar. Rabatten är 5% på kursavgiften för din andra kurs, och 10% från och med din tredje kurs. Rabatten är personlig och förutsätter att bokningar sker inom 2 år av varandra. För att få rabatten anger du ACADEMYKUND på din anmälan.

Avbokning

Avbokning kan ske utan kostnad senast 30 dagar innan kursstart. Vid senare avbokning debiteras hela kostnaden, och kursplatsen får överlåtas till annan person.

Förbehåll

InUse Academy förbehåller rätten att ändra priser och kursdatum samt att ställa in planerade kurser på grund av sjukdom, lågt antal deltagare eller annan anledning. Angivet pris vid bokning är bindande.

Tid och plats

Följande tider gäller för våra kurser, om inte annat anges i din bokningsbekräftelse:

  • 08.30 kurslokalen tillgänglig för registrering och fika för fysiska kurser
  • 08.45 incheckning för online-kurser
  • 09:00-16:00 kurstider inklusive tid till pauser och lunch

I din bokningsbekräftelse framgår exakt tid och plats.

Var hålls utbildningen?

Vi erbjuder kurser antingen digitalt eller på plats.

De flesta av våra kurser hålls i Stockholm i vår specialbyggda utbildningslokal på Södermalm:
Torkel Knutssonsgatan 27, 118 25 Stockholm.

När vi erbjuder kurser på annan ort så står adressen i din kursbekräftelse.

Har du fler frågor?

Vi på inUse Academy är nyfikna på dig och det gör oss bara glad om du är nyfiken på oss. Tveka inte att ta kontakt om du undrar över något.