Designdrivna arbetssätt – vad alla kan lära sig av designers
Datum
Nya datum kommer.
Kontakta oss för mer information.
Längd
1 timme
Språk
Svenska eller Engelska
Pris
15000 SEK exkl. moms

Användarcentrerad modeller, metoder och tankesätt för framtagning av tjänster och produkter som uppfyller både effektmål och användarmål. Bli inspirerad både i ditt eget arbete och i samspel med andra roller. Du får med dig praktiska tips som du kan använda i din vardag, oavsett vad du har för roll.
Du kommer lära dig
På ett lättsamt och engagerande sätt riktar sig föreläsningen till en bredd blandning roller som jobbar direkt eller indirekt med användarcentrerad och designdriven systemutveckling. Du får med dig insikter, praktiska modeller, verktyg, metoder och tankesätt hämtad från effektkartläggning, design thinking, UX-design och tjänstedesign. Några exempel:
- Double diamond
- ”First shitty draft”
- Effektkartan
- Kundresekartan
- Effektdrivna roadmaps
- Triggermaterial
- Trender genom tiden
- Verktyg för prototyping
- Design Driven Quality
Vem bör delta?
Samtliga roller inom systemutveckling och digitalisering till exempel:
- Design - Service designer, UX-designer, interaktionsdesigner, industridesigner, design lead, design coacher, produktdesigner
- Verksamhetsutveckling - Verksamhetsutvecklare, förvaltningsledare, verksamhetsarkitekt, business designer, affärsutvecklare, produktägare, gruppchef, beställare
- Projektledning - Scrum master, projektledare, programledare
- Kravhantering - Kravanalytiker, kravledare, systemanalytiker, systemförvaltare, systemägare
- Systemutveckling - Systemutvecklare, team lead, testautomatiserare, IT-arkitekt
- Test & kvalitet - Testare, teknisk testare, testledare, testautomatiserare, QA, acceptanstestare, användarrepresentant, kvalitetscoach
Förkunskaper
Inga särskilda förkunskaper krävs.
Mer information
Våra öppna seminarier är kostnadsfria. För att ta reda på kommande frukostseminarier eller lunchwebbinarier kan du följa inUse i sociala medier eller prenumerera på vårt nyhetsbrev. Vi håller också gärna våra föreläsningar hemma hos din organisation, antingen online eller på plats. Ta kontakt så hittar vi ett lämpligt upplägg tillsammans.
När vi kör denna som frukostseminarium på plats hos oss bjuder på lättare frukost från 07.30 innan vi sätter igång med föreläsningen från 08.30. När vi kör som lunchwebbinarium online får du en länk i samband med din bokning, och föreläsningen börjar kl. 12.00.
Vanliga frågor
Hur bokar jag en kurs?
Du kan boka din kurs på fler olika sätt. Det vanligaste sättet är att boka våra öppna kurser direkt via hemsidan där vi visar kursdatum för respektive kurs. Vill du ha personlig hjälp eller har du frågor är du välkommen att ta kontakt med oss:
- Chris Hofstetter (Head of inUse Academy) +46 765 48 78 82
- Henrik Åkesson (Customer relations inUse Academy) +46 734 38 33 13
- Kundtjänst inUse Academy
Vad är inUse Academy?
InUse Academy erbjuder kurser, seminarier och utbildningsprogram inom följande områden:
- Effektstyrning och effektkartläggning
- Design (UX, Service Design, Human-Centered AI mm)
- Kravhantering av IT-system
- Test av IT-system
InUse Academy erbjuder både öppna kurser och som anpassade upplägg hemma hos våra kunder.
Jag har ett stort team. Kan vi ha kursen hos oss?
InUse Academy erbjuder samtliga våra öppna kurser och mycket mer i anpassade upplägg hemma hos dig. Vi är nyfikna på vilka effekter du vill uppnå och hur vi kan hjälpa dig via våra utbildningar. Berätta gärna genom att ringa eller skriva till oss:
- Chris Hofstetter (Head of inUse Academy) +46 765 48 78 82
- Henrik Åkesson (Customer relations inUse Academy) +46 734 38 33 13
- Kundtjänst inUse Academy
Erbjuder ni kurser online?
Utöver våra klassrumsbaserade kurser erbjuder InUse Academy samtliga våra kurser i ett upplägg som är helt omarbetat för att köra online. På hemsidan indikerar vi ”Online” som ort för kurstillfällen som erbjuds online. Saknar du ett datum som passar dig är du välkommen att höra av dig till oss.
Erbjuder ni seminarier eller workshops?
Utöver våra Academy kurser erbjuder inUse även seminarier och workshops i en mängd olika ämnen. Passa på och boka in dig på ett av våra öppna seminarier. Har du frågor om datum, ämnen eller anpassade upplägg hemma hos din organisation är du välkommen att höra av dig till oss.
Vilka bokningsvillkor gäller för öppna kurser?
Bokningsbekräftelse
Direkt efter du bokar en inUse Academy kurs får du en bokningsbekräftelse via e-post med praktisk information om kursen. Mailet är din bekräftelse av att kursen kommer att hållas och att du har fått en plats på kursen. Blir det någon ändring till kursen så kommer du att få ny information via mail och/eller telefon.
Priser och betalningsvillkor
I kursavgiften ingår kursmaterial. Vid fysiska kurser ingår även fika och lunch. Samtliga priser är angivna exklusive moms. Fakturan skickas under samma månad som kursen går, till adressen som anges vid bokningen. Betalningsvillkor 30 dagar netto. Fakturan kommer från ÅF Digital Solutions eftersom vi ägs av AFRY som är f.d. ÅF.
Rabatter
Är du en återkommande inUse Academy kund så kan du få en rabatt på dina nya bokningar. Rabatten är 5% på kursavgiften för din andra kurs, och 10% från och med din tredje kurs. Rabatten är personlig och förutsätter att bokningar sker inom 2 år av varandra. För att få rabatten anger du ACADEMYKUND på din anmälan.
Avbokning
Avbokning kan ske utan kostnad senast 30 dagar innan kursstart. Vid senare avbokning debiteras hela kostnaden, och kursplatsen får överlåtas till annan person.
Förbehåll
InUse Academy förbehåller rätten att ändra priser och kursdatum samt att ställa in planerade kurser på grund av sjukdom, lågt antal deltagare eller annan anledning. Angivet pris vid bokning är bindande.
Tid och plats
Följande tider gäller för våra kurser, om inte annat anges i din bokningsbekräftelse:
- 08.30 kurslokalen tillgänglig för registrering och fika för fysiska kurser
- 08.45 incheckning för online-kurser
- 09:00-16:00 kurstider inklusive tid till pauser och lunch
I din bokningsbekräftelse framgår exakt tid och plats.
Funderar du på något annat?
Vi på inUse Academy är nyfikna på dig och det gör oss bara glad om du är nyfiken på oss. Tveka inte att ta kontakt om du undrar över något.
- Chris Hofstetter (Head of inUse Academy) +46 765 48 78 82
- Henrik Åkesson (Customer relations inUse Academy) +46 734 38 33 13
- Kundtjänst inUse Academy
Var hålls utbildningen?
Vi erbjuder kurser antingen digitalt eller på plats.
De flesta av våra kurser hålls i Stockholm i vår specialbyggda utbildningslokal på Södermalm:
Torkel Knutssonsgatan 27, 118 25 Stockholm.
När vi erbjuder kurser på annan ort så står adressen i din kursbekräftelse.
Har du fler frågor?
Vi på inUse Academy är nyfikna på dig och det gör oss bara glad om du är nyfiken på oss. Tveka inte att ta kontakt om du undrar över något.
- Chris Hofstetter (Head of inUse Academy) +46 765 48 78 82
- Henrik Åkesson (Customer relations inUse Academy) +46 734 38 33 13
- Kundtjänst inUse Academy