3 ... that's the magic number of numbers ... ?!

Johan Berndtsson

Skulle boka en flygbiljett till Stockholm via SAS hemsida igår och möttes av följande formulär:

Telefon

Detta irriterar mig av tre olika anledningar.

  1. Vem (förutom farmor) använder sig av fasta telefoner idag? Eftersom det bara är telefonförsäljare som ringde till min fasta telefon bor den numera i garderoben tillsammans med en CD-brännare som skriver med 4x-hastighet och en Sega MegaDrive.
  2. Varför kallar de de sista fältet för "Kontaktuppgifter"? Det mesta jag hittills har fyllt i är kontaktuppgifter! Ber ni mig om ett telefonnummer (som de gör i texten) så kan ni väl ha godheten att skriva det även på etiketten.
  3. Varför ber ni mig fylla i  mitt telefonnummer (förlåt, Kontaktuppgifter) en gång till om jag redan har gjort det? Jag blir rädd att SAS skall strunta i att ringa till mig om jag bara fyller i mitt mobilnummer och inte Kontaktuppgifter, så därför fyller jag för säkerhets skull i alla nummer som jag bara kan.

Eller är jag bara lättirriterad?

/Jon Karlsson

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  • Leif K

    Kanske för att "mormor" inte har någon mobiltelefon och bor hos en släkting/vän dagen/dagarna innan flyget går? Gäsp.

  • Henrik

    Eftersom SAS klokt nog insett att mobiltelefoner är påfund som knappast lämpar sig för någon som helst vettig kommunikation. Säkrast att nå folk där de tar sig verklig tid och inte bara är tillgängliga då de finns i hela den rymd vi kallar vardag. Jag skriver detta förstås som en motståndare till mobiltelefoner. Upprop på Facebook? The next new - without being there. /Henrik