Bredbandsbolaget tänker rätt ... blir fel.

Johan Berndtsson

2906834393_e4ef4ae70e För lite drygt två månader sedan uppgraderade vi vår bredbands-uppkoppling i hemmet. Igår blev jag uppringd av en glad kille från Bredbandsbolaget som undrade hur det hade fungerat sedan tjänsten tagits i bruk - bara bra sa jag (som är väldigt nöjd med den nya hastigheten). Men min sambo var snabb att påminna mig om att vår fasta telefon (som vi i princip aldrig använder) inte fungerat sedan uppgraderingen. 


Va bra!, tänkte jag. Då kan de ju fixa detta när jag ändå har dem på tråden. Så jag berättade om problemet för den glada kille. Då säger han att han inte kan hjälpa mig utan att jag behöver ringa teknisk support ... Hmmm. Hur har Bredbandsbolaget egentligen tänkt?

- "Funkar allt som det skall?"
- "Nej, jag kan inte ringa!"
- "Då får du ringa någon annan."

Inte så bra alls. Att tänka lite mer Service Design hade inte skadat Bredbandsbolaget. 


Bild av: Jason Nicholls

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  • Eskil

    Det där är bredbandsbolaget i ett nötskal. Ringer du till deras support får du passa dig noga så du inte slår fel siffra i alla val du får göra. Risken är annars stor att något säger att de inte kan hjälpa dig och du får ringa på nytt, men då välja rätt siffra i valen.

  • Katta

    Det finns andra - blev förra året uppringd av Glocalnet som undrade samma sak (någon guru som sålt in konceptet?) och även då blev svaret när vi uppgav problem - ring supporten. På frågan när de hade öppet visste han inte och kunde inte heller kolla för han "satt inte så till".