Kim Goodwin på #FBTB14: ”Cultural context should drive the way we approach our projects”

Annelie Alm

Kim Goodwin på From Business to Buttons 2014.

Kim Goodwin på From Business to Buttons 2014.

Alla designers vet att kontexten, i vilken en produkt ska användas, är en otroligt viktigt faktor som bidrar till utformningen av produkten. Trots att denna aspekt är vitt känd är det få som tar hänsyn till den kulturella kontexten när det kommer till utformningen av själva designprocessen.

Oavsett om din arbetsplats är en adhocracy, clan, hierarchy eller market culture så finns det både tips att ta lärdom från och inspireras av gällande hur er designprocess bör struktureras. Lyssna på Kim Goodwins presentation fråm FB2B där hon pratar om vikten av att låta den kulturella kontexten påverka hur vi driver vår projektprocess!

Se till att inte missa nästa års From Business to Buttons! Regga dig nu så får du besked när vi släpper biljetterna till #FBTB15!

Bok- och nätlänkar till Kims presentation:

Här hittar du allt om Kim Goodwin:  

Lämna en kommentar

1 kommentar

  • Dave Malouf på #FBTB14: Några exempel på bra story

    […] Kim Goodwin pratade i sin workshop om att ett företag måste ha en vision som sträcker sig långt fram i tiden. En god ledare lyckas förankra och få alla att jobba mot denna vision. Kim visade oss filmem Knowlege Navigator som är från 1987. Hur många Apple-produkter syns i filmen? Den visar verkligen att Apple vetat länge vart de vill. […]