Det här är Digital Days Stockholm

Pelle Sten

Den 27 september startar Digital Days Stockholm. Under fyra dagar kommer det arrangeras flera olika evenemang som alla handlar om hur vi kan använda de digitala möjligheterna på ett bättre sätt.

Initiativtagare är Lars Johansson på inUse Insights. Vi passade på att ställa några frågor för att få veta mer om vad som händer.

– Formatet är öppet för vem som helst som vill arrangera något, så länge det håller sig till ämnet internet och digitalt. Ämnena varierar från mjukvara till hårdvara till marknadsföring.

Internet Week i New York liknar Digital Days Stockholm på så sätt att det också är öppet för vem som helst som vill hålla ett arrangemang och spännvidden där är också stor.

– Bland annat har vi några internationella konferenser under de här dagarna. SMX, Search Marketing Expo, som riktar sig till sökmarknadsförare och så har vi eMetrics som riktar sig mer till de som jobbar med webbanalys, tester och att få fler av besökarna att uppnå sina mål.

Vi frågade också vad de intressantaste trenderna just nu på det digitala området.

– Att allt fler företag går från att låta en reklambyrå, en webbyrå eller en expert av annat slag säga vad de ska göra, utan fler vill jobba med tester för att ta reda på vad som funkar.

– Något jag ser när det gäller sociala medier är att vi har kommit över fasen där allt är så roligt och häftigt, men nu vill vi se vad som är effekten, vad ska vi uppnå och vad som är nyttan.

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  • Rickard Wolrath

    Som en hjälp att svara på frågorna i den sista meningen har jag startat en blogg som syftar till att samla goda exempel på hur svenska företag använt sociala medier. Som en hjälp och inspiration för alla. http://socialamedierfunkar.wordpress.com/om-bloggen/

  • Här syntes inUse 2010 « inUseful

    [...] Lars Johansson på inUse Insights arrangerade Digital Days Stockholm. [...]