E-handel, var god dröj

Johan van Ketwich

En av fördelarna med att tillhandahålla en e-handelsplats är att kunderna faktiskt sköter sig själva; de plockar varor själva, de betalar själva och så vidare. De är också en fördel för verksamhetens kunder som kan handla varifrån de vill, när de vill, och som slipper vänta i telefonköer... eller, ja, det gäller nog inte alla e-handelsplatser.

För ett tag sedan skulle jag köpa konsertbiljetter och hänvisades av arrangören till ticnet.se. Väl där möttes jag av denna bild.

Ticnet_var_god_droj

Tänk. Det har jag aldrig sett förut. Först funderar jag på om allting av de senaste tio årens digitala utveckling gått dem förbi. Strax därefter; jamenvänta, det är ju trots allt bättre än en felsida eller att sajten upplevs seg om det är för många besökare.

Väl inne är man dock hastigt tillbaka i de första trevande försöken att handla på nätet; man måste registrera sig för att få handla. Jag drar genast slutsatsen att kösidan inte är till för min skull...

/Johan van Ketwich

Lämna en kommentar