Frukostseminarium om målgrupper i Stockholm

Jonas Söderström

Jost_frukost_small

Så här såg det ut på inUse Stockholms första frukostseminarium idag (den 22 november). Framme vid vita duken: Jost Werdenhoff in action, förklarande vad som utmärker verkliga målgrupper (nämligen en fokusering på deras behov och mål).

Ett tjugotal besökare, bra frågor och diskussioner efteråt (som förstås kunde hålla på mycket längre).

Om du vill kan du ladda ner en pdf-version av presentationen "Så fångar du dina målgrupper (500 K).

Nästa frukostseminarium blir den 25 januari och har titeln "Effektivare medborgarservice – fallstudie från Synpunktshanteringen i Göteborgs stad".

Om en medborgare tycker att ett övergångsställe borde flyttas — hur gör hon? Vem pratar hon med? Och finns det någon som lyssnar?

Vi kommer att berätta om den effektkartläggning som inUse gjort för Göteborgs stad för att i detalj definiera effektmål, hitta målgrupper, användningsmål och åtgärder. Vi kommer också att gå igenom den effektkarta som blev resultatet, och förklarar hur den användes för att ta fram ett IT-verktyg som verkligen ger de effekter man vill ha. Anmäl dig via inuse.se/seminarier.

Lämna en kommentar