Kim Goodwin: Interaktionsdesign präglar kundernas bild av dig

Jonas Söderström

IcakortVad står det på kortterminalen i ICA-butiken, efter man dragit sitt kort och betalat sin matkorg?

”Välkommen tillbaka”? ”Tack för att du handlar hos oss”?

Nej – det står ett torrt ”Transaktion klar”.

Precis det är vad Kim Goodwin från Cooper kommer att prata om på From business to buttons i sommar.

- Allt fler företag börjar inse att allt mer av deras kontakter med kunderna – och därigenom kundernas bild av dem – förmedlas av tekniska system. Som boknings- eller e-handelssystem, digitala terminaler, eller de automatiska teletjänsterna, säger Kim.Kim_cooper_small

- Men få företag vet hur de ska bygga en intern process för att trygga kvalitén på det kunden upplever när hon använder företagets alla system eller tjänster.

Vill man veta hur det kan göras, ska man ta sig till Malmö den 14-15 juni, och lyssna på Kims keynote: Integrating Design in Your Organization. 

/Jonas Söderström

Lämna en kommentar

4 kommentarer

  • Per-Ragnar Jonsson

    Måste faktiskt erkänna att jag, personligen, föredrar "Transaktion klar" före "Välkommen åter", jag vill veta att min transaktion är klar och få rakt besked på det.

  • Jonas Söderström

    Jag tror det finns två rader att använda på displayen! ;-)

  • Peter Lindberg

    Jag började skriva en kommentar, men den drog iväg och blev både för lång och tappade lite kopplingen med inlägget ovan. Så jag postade den på vår blogg. Kanske någon av er vill hjälpa mig förstå begreppet interaktionsdesign? http://fibrer.fleecelabs.se/articles/2007/03/15/interaktionsdesign

  • Peter Lindberg

    På ett ställe där jag använde mitt kort idag var texten "GODKÄND". Det gav mig en skön känsla som kommer vara hela helgen tror jag.