Koncerthuset förbereder föredömligt

Jon Karlsson

På söndag ska jag se Joanna NewsomKöpenhamns Koncerthus, en konsert som jag sett fram emot ända sedan jag köpte min biljett. De senaste dagarna har jag lyssnat mer och mer på senaste skivan (som verkligen kan rekommenderas) för att känna att jag har koll på det nya materialet, samtidigt som jag tycker att det höjer min förväntan inför själva spelningen - längtan som växer. Just därför blev jag riktigt glad när det för en liten stund sedan damp ner ett mail från Camilla Petersen på DR Musik i min inkorg (klicka på bilden för att zooma in): Här får jag alltså information om hur jag enkelt (och miljövänligt!) tar mig till konsertlokalen, var jag skall parkera om jag kör bil och vad det kommer att kosta. Man länkar även till en överskådlig karta över området där man kan se de olika parkeringsplatserna och var de relevanta byggnaderna ligger. Samtidigt gör man också reklam för sin restaurang, vilket säkerligen lockar några extra gäster. Jag gillar detta, eftersom det ger mig relevant och behövlig information innan konserten, även om Koncerthuset såklart skulle kunna vidareutveckla det hela. Genom att till exempel länka till Koncerthusets Facebooksida eller helst till ett Facebook-event som skapats för just den konsert som jag skall gå på. Där hade jag kunnat "snacka upp" konserten ytterligare med andra som ska dit och även efter spelningen dela med mig av foto eller ta del av andras dito. Men även om man inte når hela vägen fram så gör detta mig glad och sådant skall såklart premieras!

Lämna en kommentar

1 kommentar

  • Mikael Lindh

    Haller med. Jag besokte Montreal for ett par veckor sedan och passade pa att kopa biljetter till Cirque du Soleil. Alla som varit pa en av deras forestallningar vet att de ar mastere pa upplevelser. Detta galler aven innan forestallningen. Tror jag fick minst 4 email, innehallande biljetter, klubbinbjudan, reseinformation m.m. Mycket trevligt.