Lär dig optimera din sajt på Digital Days Stockholm

Pelle Sten

Den 27 till 30 september är det dags för det första Digital Days Stockholm. inUse Insights, Klikki och iProspect arrangerar tillsammans med Google ett seminarium om hur du använder Googles produkter för att optimera din sajt.

seminariet kommer du lära dig hur du använder Google Analytics för att minska dina utgifter för Adwords, som ett verktyg för sökmotoroptimering och hur du får fler av dina besökare att göra det du vill.

Seminariet är till för både marknadsförare och dig som jobbar med kontinuerlig förbättring av webbplatser, vare sig det gäller köp eller kvaliteten.

Vad är Google Website Optimizer?

Google Website Optimizer är ett testverktyg som gör att man kan testa hur förändringar påverkar besökarna på webbplatsen. Om vårt nya budskap verkligen är bättre och uppmanar besökarna i större utsträckning att utföra den uppgift som vi vill att de ska göra.

När ska jag använda Website Optimizer?

– Det är ett bra verktyg att använda i det dagliga arbetet för att säkerställa att de förändringar man gör blir positiva. Så man kan testa egentligen vad som helst på en webbplats, oavsett om det är designförändringar, förändringar i funktion eller layout. Det som ska vara målet, det man vill att besökarna ska uppnå, behöver inte vara ett typiskt köp eller en transaktion, utan det kan vara vilken aktivitet som helst på webbplatsen.

Vilka är de senaste webbanalystranderna?

– En trend är verktyg som lättare gör att du får insikt. Många verktyg jobbar i dag väldigt mycket med att presentera data, det är svårt att förstå vad informationen egentligen representerar och hur jag ska agera.

Lämna en kommentar

1 kommentar

  • Tweets that mention Lär dig optimera din sajt på D

    [...] This post was mentioned on Twitter by Mikael Röjnert, inUse Sweden. inUse Sweden said: Lär dig optimera din sajt på Digital Days Stockholm. http://bit.ly/drhqra #digitaldays [...]