Reklam eller tjänstedesign?

Mijo Balic

iPhonereparationer trasig iPhone

Måste berätta om en positiv upplevelse. Men vill först bara varna att för vissa kan detta inlägg uppfattas som reklam… :)

Jag har haft iPhone sedan den kom ut på marknaden i juni 2007 och aldrig spräckt en skärm...men förra veckan hände det!

Glaset blev kex och i flera dagar efteråt plockade jag glasskärvor ur örat efter varje telefonsamtal. Eftersom jag inte vill vara utan telefon mer än max 1 timme ville jag inte lämna in den på reparation (vilket brukar ta flera dagar).

Då upptäckte jag www.iphonereparation.se som har butik i Stockholm (och Göteborg) och de fixar medan man väntar! Så efter att ha lämnat barnen på dagis tog jag 4:ans buss 2 hållplatser och steg in i butiken. 45 minuter senare (då jag satt på ett café, som så lägligt är granne med butiken, svarade bort mina mail) var min iPhone ny och fin igen priset bara 899 och servicen perfekt. Vad mer kan man begära?

Så nu slipper jag plocka glasskärvor ur örat och är trygg med att när jag spräcker skärmen igen (för det kommer att ske förr eller senare) så behöver jag inte oroa mig, www.iphonereparation.se fixar det!

Så vad har jag lärt mig av detta? Jo att tjänstedesign handlar om en totalupplevelse:

  1. Komma högt upp på Google med relevant innehåll

  2. Startsida på webben med rätt budskap och funktioner

  3. Bra service även IRL

  4. Se till att väntan är produktiv

  5. Uppmuntra dina kunder att "spread the good word"

Ett recept på hur man lyckas 2012 helt enkelt.

Lämna en kommentar