Vill du gå på From Business to Buttons? Så övertygar du chefen!

Johan Berndtsson

De bästa argumenten för att övertyga chefen om att du ska gå på From Business to Buttons 2017? Johan Berndtsson listar dem här. Du tar dem, bokar tid med bossen, lägger fram dem. Och sen beställer ni biljetter tillsammans.

Här köper du biljetter till FBTB17!

Vill du gärna gå på From Business to Buttons, men behöver övertyga chefen? En bekant som gärna ville gå hade samma dilemma, så hon bad mig lista mina bästa argument...

Så. Här är listan!

  • Årets tema: Engagemang! Idag inser nästan alla att användarupplevelsen är en av de viktigaste framgångsfaktorerna i den pågående digitaliseringen. Engagemang är nyckeln för att nå nästa nivå inom User Experience och Service Design, och det är också fokus för From Business to Button 2017.
    • Engagerade ledningsgrupper! Vi behöver hitta arbetssätt och metoder för att engagera och skapa förståelse på ledningsnivå. Att involvera ledningen i frågor som rör kundupplevelsen är helt avgörande för en lyckad digitalisering, oavsett om det handlar om en offentlig verksamhet, det lilla fåmansbolaget, eller den globala jätten. Under konferensen kommer vi bland annat att få ta del av flera exempel där organisationer framgångsrikt har lyckats knyta ihop innovation och affär – och skapat engagemang – för kunddriven utveckling på ledningsnivå världen över. Missa inte detta!
    • Engagerade team! Vi behöver ha effektiva processer, och hitta sätt att arbeta effektivt tillsammans som team. Vi kommer få lära oss att engagemang är en förutsättning – alla som är involverade i projekten måste kunna bidra på bästa sätt. Ovärderligt för dig och ditt team inför kommande utmaningar!
    • Engagerande upplevelser! För att kunna skapa lösningar som gör varje dag enklare och roligare för våra kunder, användare och medborgare behöver vi förstå användarna på djupet. Du kommer få höra exempel på hur du kan arbeta med att förstå människor, och designa för engagemang. Såväl online, off-line, som när man måste skapa upplevelser genom personer och kanaler som du inte har kontroll över. Galet spännande!  
  • Talare med unika perspektiv! Konferensen samlar några av världens bästa talare med målet att både inspirera och ge handfasta råd till den som vill komma vidare. Den som verkligen vill gå på djupet kan också delta på någon av workshoparna som erbjuds i samband med konferensen. När jag säger att vi samlar några av världens främsta talare inom User Experience och Service Design, så menar jag verkligen det. Det här är talare med unika berättelser, nya perspektiv, eller revolutionerande metoder att dela med sig av. Personer som vi verkligen kan lära och inspireras av.
  • Design ÄR business. Idag, med den våg av digitalisering som sköljer över alla verksamheter, så är detta mer sant än någonsin. Du som vill driva en framgångsrik verksamhet behöver också bemästra alla relaterade designfrågor, och dessutom använda designmetodik för att utveckla din verksamhet. From Business to Buttons handlar om hur du blir framgångsrik i detta gränsland mellan business och design.
  • Nätverka med de bästa på området! From Business to Button samlar de bästa i fältet, och detta är en dag då du kan nätverka och knyta nya relationer och kontakter inom din bransch. Samtalen, mötena och visionerna som skapas när 800 engagerade experter inom UX och Service Design möts under en dag, och låter sig lära och inspireras av varandra... Det måste bara upplevas!
  • Ingen köpt marknadsföring på scen! Vi betalar våra talare. Många andra konferenser, inte minst de i Sverige, tar betalt av de som vill tala, vilket gör dessa konferenser mer till marknadsföringsjippon än platser för inspiration och kunskapsutbyte. 
  • Världen kommer till dig! Du sparar tid och pengar. För att lyssna på talare som dessa behöver du åka långt, antagligen halvvägs runt jorden, vilket innebär att du behöver lägga minst fem dagar istället för en eller två. Kostnaden blir också i så fall minst tre gånger så hög när man inkluderar flyg, hotell och andra omkostnader.

Ungefär så tänker jag. Så klart finns det också andra skäl att komma. Vilka tänker du på? Skicka gärna ett mail till mig på johan.berndtsson@inuse.se och berätta hur du tänker.

Hur det gick för min bekant? Jodå, hon kommer på konferensen. Hoppas att vi också ses den 27 april!

/Johan Berndtsson

Här köper du biljetter till FBTB17!

Lämna en kommentar