Svar från ICA

Linn Burman

Flera har undrat om, och i så fall vad, ICA svarade på min konsumentfeedback. Detta standardmail dök upp kort efter att jag hört av mig, men sen har det varit tyst. Jag har givetvis meddelat att ICA-handlaren gärna får ta kontakt med mig, men jag skulle bli väldigt positivt överraskad om de gjorde det.

Hej!

Tack för att du har hört av dig till oss. Vi beklagar verkligen det som inträffat. Alla ICA-butiker drivs av privata handlare som är egna företagare och ansvarar därför själva för sina butiker - både när det gäller prissättning och skötsel. Vi är dock tacksamma när kunder uppmärksammar oss på om något är fel i en  butik. På så sätt kan vi informera handlaren och vi kommer därför att vidarebefordra dina synpunkter till handlaren och inom ICA.

Många gånger vill handlaren komma i kontakt med den kund som har synpunkter på butiken och därför undrar vi om det går bra att vi bifogar dina kontaktuppgifter.

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper gärna till!

Jag handlade igår igen på ICA Luthagen. Det var en person i kö till de vanliga kassorna medan "snabbkassorna" gapade tomma. Gissa vilken kassa jag valde? Den snabbaste förstås!

/Linn Burman

Lämna en kommentar

1 kommentar

  • Kalle

    Jag skrev också till dem för inte så länge sen angående en vara vars innehåll var otydligt. Fick samma personliga och tillmötesgående svar om "privata handlare" osv. Men iaf, reagerade också på 1024 tecken... satt och formulerade om tills det fick plats.