Sveriges bästa sista-minutensök

inUse Experience

Vår kund Reseguiden.se tog hem Internetworld-priset för Sveriges bästa sista-minutensök i november. Vi passade på att ställa tre frågor till Niclas Wahlström, R&D Manager på Reseguiden i samband med utmärkelsen.

Grattis till vinsten! Vad betyder denna utmärkelse för er?

- Tack, det är jätteroligt! Det innebär att fler får upp ögonen för att man faktiskt kan jämföra resor på nätet. I dagsläget är det långt ifrån alla som ser det som en självklarhet innan de bokar en resa.

Hur har inUse hjälpt er i arbetet?

- InUse har hjälp oss att ta fram en effektkarta som hjälper oss att prioritera vilka åtgärder som leder till störst effekt. Vi har fått hjälp med att identifiera målgrupperna vilket gör att vi nu vågar välja bort vissa saker och kan göra bättre indelningar på sajten utifrån målgruppernas behov. Effektkartan har fått spridning i organisationen och blivit ett gemensamt arbetsdokument som alla kan förstå och resonera utifrån. Vi har även hittat en modell för att jobba mer enhetligt med utvecklingsarbetet, med målgruppernas behov i fokus för att göra tjänsten så enkel som möjligt att använda.

Vad har ni för utmaningar framöver?

- Att lyckas på flera marknader och att utveckla vårt koncept. Vi ska fortsätta att koppla prisjämförelserna till tips och inspiration i form av bilder och verkliga reseberättelser från resenärer vilket vi tror bidrar till att man känner sig tryggare inför bokningen av sin resa. Vi ser oss som en ny typ av resebyrå, där man får se hela utbudet och samtidigt hittar de bästa priserna på samma ställe.?

Stort grattis till Niclas och alla andra på reseguiden och ett stort lycka till i framtiden!

/Malena Holmberg

Lämna en kommentar