Taxi var god dröj

Pia-Karin Åkesson

Taxi Skåne - MobilappJag åker taxi regelbundet ett par gånger i veckan, och det skånska bolaget jag åker med har föredömligt skaffat sig en smidig app, så jag kan boka min resa utan att behöva sitta i en lång telefonkö. På så vis sparar jag massor av tid... eller?

Själva bokningen är väldigt enkel och jag har hittills alltid fått min bil i god tid innan jag ska åka kl 5.30 på morgonen. Men, en sak som förvånar mig är den handpåläggning chauffören måste göra när hen hämtar upp mig.

Trots att jag i appen har lagt in mitt företags kundnummer, så kan jag på inget sätt meddela via appen att resan ska faktureras. Jag måste alltså fråga vid hämtning om chauffören uppfattat mitt kundnummer, samt meddela att jag vill ha resan fakturerad.

Då måste chauffören ringa sin bokningscentral, be dem skicka ut bokningen på nytt som fakturerbar, och därefter knappa mellan 5-7 saker på sin display innan hen kan köra. På något sätt känns det som att jag faktiskt måste betala för de där extra minuterna som går när chauffören fixar med bokningen.

Taxi Skåne

Borde det inte gå att direkt i appen meddela att just den här resan ska faktureras? Jag lämnar härmed tipset vidare till Taxi Skåne och resten av Sveriges taxibolag.

Lämna en kommentar

1 kommentar

  • Stellan Löfving

    Bra där. Fullt rimligt att förvänta sig, faktiskt. Måste ta mig friheten att tipsa om vår kund TaxiKurir och deras app, som kan laddas ned på http://taxiappen.se. I appen kan man göra precis det som beskrivs i inlägget. Dessutom får man alltid fast pris. Kan givetvis användas även i Skåne - jag gjorde det själv så sent som för någon månad sedan. Även denna app kan såklart förbättras på olika sätt, men jag vågar nog i alla fall hävda att den erbjuder det som efterfrågas.

    Så - nu är det slut på reklaminslaget :)