Ticnet kan inte ta betalt - varken på nätet eller via telefon

Johan Berndtsson

Jag bokade i förra veckan biljetter (via Ticnet) till Eddie Izzard, som skall uppträda på Malmö Arena i december. Eftersom jag inte var säker på hur många som ville med när jag bokade biljetterna så valde jag att just boka, men inte betala dem. När jag idag går in för att betala dem (vilket jag ju gavs möjlighet till när jag först var inne för att boka dem) så kan jag inte för mitt liv hitta något sätt att göra detta på. Lite irriterad ger jag upp och ringer Ticnets biljettförsäljning, som jag gissar kan hjälpa mig. Efter några minuters väntan får jag prata med Lotta, som jag förklarar mitt problem för. Då får jag reda på att "deras system inte klarar av att ta betalt för bokade biljetter". Gaaaaaaahhhhhhhh!, tänker jag, men väljer att inte ta ut min ilska på Lotta. Istället får jag nu ta mig till ett av Malmös tre Ticnetombud, vilket är det enda stället som jag kan betala för mina bokade biljetter. Varför? Varför måste det vara såhär?! Jag undrar hur många biljetter som aldrig blir uthämtade och betalda på grund av detta - räkna på det Ticnet, så kanske ni har råd att implementera möjligheten för era kunder (eller i alla fall era egna säljare!) att utföra betalningar av redan bokade biljetter.

För att lugna mig söker jag på Eddie Izzard på YouTube ... då kan man inte bli annat än glad :)

Lämna en kommentar

2 kommentarer

  • olle

    Ville bara informera att jag lyckades betala mina biljetter på ticnet, när jag bokade de. Min sambo bokade två biljetter på en hif-match. senare på samma kväll betalade vi de, men vi fick problem med att få ut biljetterna. vilket resulterade att vi fick ringa ticnet och be de skicka våra biljetter.

  • Jon

    Märkligt ... jag bokade MFF-biljetter för ett tag sedan och då kunde jag inte betala dem via nätet! En konspiration mot oss Malmöanhängare möjligen? ;)