— 1 min read

inUse rekryterar Creative Director – möt Daniel Kvist

Read 1144 times

Nu stärker inUse sin position som digital designbyrå och från och med april finns också en Creative Director i teamet.

— Det ska bli otroligt spännande att bygga upp något helt nytt på inUse och att tillsammans steppa upp hur vi arbetar med varumärken både internt och externt. Det handlar om att kunna kommunicera ett värde, något som är extremt viktigt idag, säger Daniel Kvist om sin nya roll.

inUse har alltid arbetat med premissen att digitala tjänsters värde och effekt uppstår i användning, med fokus på UX och tjänstedesign. Under flera år har branschen också sett en ökande sammansmältning av varumärkesarbete, kommunikation och UX- och tjänstedesign. En trend som bara växer. Ibland kan det till och med vara svårt att skilja på exakt vad som är tjänst och vad som är varumärke. Men det är tydligt för oss att tjänst och varumärke hänger ihop vad gäller värde och effekt!

– Denna utveckling är extremt spännande och vi vill nu växla upp vår förmåga att ännu tydligare låta tjänst, varumärke och kommunikation bilda en helhet. Med en Creative Director kommer vi ha ett tydligare totalerbjudande när det gäller “all things experience”. Det blir en förstärkning av våra mer strategiska erbjudanden i form av tjänstedesign och business design och som stöd i transformerande uppdrag, säger David Dinka Head of inUse.

Innovation och värderingar

Daniel Kvist har lång erfarenhet från olika branscher och kommer närmast från ett arbete som innovationscoach. Innan dess har han bland annat varit Design Director för en stor reklambyrå och varumärkeschef på ett jeansmärke globalt.

— Modebranschen är spännande för att den är så snabb i trender och nu ska det bli intressant att applicera den erfarenheten på andra produkter, säger Daniel Kvist.

— Daniel Kvist har en bred erfarenhet från olika miljöer inom innovation, hållbara affärer och design som gör att han blir ett starkt komplement till oss. Men också att han är en person som passar in hos oss värderingsmässigt. Vi drivs av att designa mot effekt och tycker om att dela med oss av vår erfarenhet och att vi är starkare tillsammans. Jag tror att någon med lite annan bakgrund kommer att kunna utveckla oss internt, våga utmana oss i hur vi tänker och hur vi designar. Det blir en kugge i att designa en helhet, from business to buttons..., säger David Dinka.

Daniel Kvist arbetar på inUse Göteborgskontor men arbetar för hela inUse.