— 1 min read

Testa din prototyp direkt på iPaden

Read 681 times

När jag designar iOS-applikationer skapar jag klickbara prototyper och testar dem sedan i iPaden. Det ger en bra känsla för hur interaktionen fungerar och upplevs.

Ett smidigt sätt att göra detta är att använda ett program som utökar datorns skärm till iPadens skärm (på samma sätt som man vanligtvis kopplar en extra skärm till sin dator). Det innebär att jag kan putta över det programfönster som innehåller min klickbara prototyp till iPadens skärm för att köra prototypen live från datorn direkt i iPaden. Alltså kan jag utnyttja iPadens touchskärm till prototyper som ligger på min dator.

När jag gjort en förändring i designen kan jag generera prototypen på nytt och den nya designen uppdateras direkt i iPaden.

På vänster sida av bilden ser ni iPaden med en pinfärskt genererad klickbar prototyp. På höger sida visas programmet Axure på min Mac, där jag skapar prototypen.

Exempel på skärmutöknings-program i App Store och Android Market: